Contul meu Wishlist0
Produse

Politica de retur

Consumatorul, în cazul retragerii, are următoarele drepturi:

In conformitate cu O.U.G. nr. 34/2014 cu excepția cazurilor prevăzute mai jos la „Excepţii de la Dreptul de Retragere”, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile calendaristice de la momentul in care a primit produsele achizitionate pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute de lege. Astfel, Vânzătorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, exceptand costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

  • Vânzătorul rambursează sumele menționate mai sus folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
  • Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de catre vânzător.
  • Vânzătorul poate amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către vânzător, luându-se în considerare data cea mai apropiată.

Consumatorul, în cazul retragerii, are următoarele obligaţii:

  • să returneze produsele sau să le înmâneze vânzătorului sau unei persoane autorizate de acesta să recepționeze produsele ( curier ), fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care acesta a primit bunurile comandate, termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile, dupa acesta data cererile nu vor fi luate in calcul.
  • produsele trebuie să fie returnate in aceiasi stare si conditie de functionare in care le-au primit, nefolosite, împreună cu ambalajele originale intacte si accesoriile aferente daca este cazul, astfel încât să poată fi repuse în vânzare.
  • in cazul in care o comanda la care s-a oferit un produs cadou este returnata integral, clientul este obligat sa returneze si produsul cadou;
  • taxele de returnare a produsului cad in sarcina clientului, coletele trimise cu ramburs, in scopul returnarii banilor, nu vor fi luate in considerare.


Pentru claritate, nu se admit la retur:

  • produse care au fost desfăcute;
  • produse care au fost testate/utilizate;
  • produse care nu au etichetele intacte, au sigilii rupte ori şterse;
  • produse achiziţionate de la alte magazine;
  • produse neînsoţite de documentele ce dovedesc achiziţia (factură).

Acestea sunt măsuri de protecţie obligatorii pentru produsele din toate categoriile cu exceptii particulare.


Produsele vor fi returnate catre Emero Commerce SRL, la adresa specificata de catre noi prin mail sau telefon in prealabil, în aceeaşi modalitate în care au fost primite (prin curier). Va rugam sa solicitati adresa de retur si sa aveti confirmarea noastra pentru retur, in caz contrar coletele trimise fara o cerere de retur si cu ramburs catre destinatar nu vor fi receptionate si nu vi se va face retur.


Pentru a realiza returul unui produs:

  • produsul trebuie să îndeplinească toate condiţiile de mai sus;
  • trebuie completat şi transmis formularul de retur/declaraţia de renunţare;
  • confirmarea pe propria raspundere că sunt îndeplinite condiţiile de retur;
  • transmiterea produselor prin intermediul unei firme de curierat fara ramburs ( in caz contrar se respinge coletul ).

Produsele trebuie ambalate corespunzător, pentru a nu fi deteriorate pe durata transportului. Produsele care sunt recepţionate în stare necorespunzătoare datorită ambalării defectuoase nu beneficiază de retur.

  • Consumatorul suportă costurile legate de returnarea produselor.
  • Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere.
  • Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
  • Atunci când consumatorul își exercită dreptul de retragere după transmiterea cererii în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), consumatorul plătește profesionistului o sumă proporțională cu ceea ce s-a furnizat până la momentul în care consumatorul a informat profesionistul cu privire la exercitarea dreptului de retragere, în raport cu acoperirea totală a contractului. Suma proporțională care trebuie plătită profesionistului de către consumator este calculată pe baza prețului total convenit în contract. 

Exercitarea dreptului de retragere

Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează vânzătorul cu privire la decizia sa de retragere din contract, asfel:

  1. foloseşte modelul de formular de retragere existent pe site şi îl comunică vânzătorului la adresa de e-mail: contact@emero.ro.
  2. face şi comunică la adresa de mai sus, orice altă declarație neechivocă în care își exprimă decizia de retragere din contract.

Consumatorul și-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective. Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere în conformitate cu dispozițiile din prezentul articol revine consumatorului. Nerespectarea dispoziţiilor legale atrage decăderea consumatorului din dreptul de a mai returna produsele.

Excepţii de la Dreptul de Retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut anterior următoarele:

  • furnizarea de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care profesionistul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  • furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
  • furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;
  • furnizarea de produse sigilate care au o utilizare unica si nu pot fi refolosite;
  • furnizarea de echipamente de pe care s-au dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate;
  • furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
  • furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Clientului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere, aplicabil conform OUG 34/2014 art. 16.
  • furnizarea de produse de igiena, cosmetica, nutritie, parfumuri, bauturi, tutun si ingrijire personala.


Va sugeram sa pastrati toate ambalajele originale ale produselor pana cand sunteti sigur ca doriti sa pastrati produsele comandate. Costul de transport aferent returului este platit de catre dumneavoastra. Puteti alege orice companie de curierat pentru a putea face returul coletulului. Odata ce am primit returul si l-am evaluat, daca produsele indeplinesc toate conditiile mentionate mai sus, vom proceda mai departe cu rambursarea. Retineti ca doar valoarea produselor returnate va fi rambursata in termen de 14 de zile de la acceptarea returului.


Va informam ca nu rambursam costurile de curierat iar articolele care nu sunt returnate in conformitate cu politica de mai sus nu sunt rambursabile. De asemenea, in caz de refuz al coletului, acesta va fi returnat catre depozitul nostru iar emero.ro are dreptul sa retina taxele de curierat si orice taxe suplimentare legate de transport.


Pentru comenzile achitate cu cardul, suma va fi returnata pe acelasi card utilizat pentru achizitie in termen de 14 de zile de la acceptarea returului. Pentru orice intrebare sau nelamurire va rugam sa ne contactati prin formular de retur, telefon sau email.


Ultima actualizare: 01.11.2022